İki eski WhatsApp çalışanı güçlerini yeni bir sosyal medya platformu üzerinde yoğunlaştırdı. WhatsApp’ta bir dönem Baş İşletme Sorumlusu olarak görev alan Neeraj Arora ve Michael Donohue, HalloApp adlı servisle yeni bir girişime imza attı.
Neeraj Arora, lansmanı gerçekleştirilen HalloApp’i reklamsız ve özel bir sosyal ağ olarak tanımlarken; aynı zamanda platformu, “gerçek bir ilişki ağı” olarak nitelendirdi. Uygulamanın kurucusu, açılan yeni mecranın, kullanıcıların sevdikleri insanlarla gerçekçi deneyimlere dayanan yaşam sohbetleri kurabilecekleri bir portal olarak lanse etti.
HalloApp, WhatsApp ve Facebook’tan ilham alıyor
HalloApp‘in kurucu ortakları Arora ve Donohue, popüler anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ın ilk çalışanları arasında yer alıyordu. Fakat 2014 yılında şirketi, Facebook‘un 22 milyar dolara satın alması ile birlikte işler tersine gitti.
Arora, 2018’e kadar Facebook’la çalışmaya devam ederken; aynı zamanda söz konusu satın alma işleminde de kilit bir rol üstlenmişti. Donohue ise 2019’da WhatsApp‘tan ayrıldığında, uygulamanın mühendislik departmanında liderlik koltuğundaydı.
İkilinin yıllar sonra yeniden bir araya geldiği HalloApp ise tahmin edileceği üzere WhatsApp uygulamasına çok benziyor. Fakat işin asıl ilginç yanı, platformun Facebook’a karşı da gözdağı verecek birçok benzer özelliğe sahip olması… Arora ve Donohue‘den ortaya çıkacak servisin asıl hangisine rakip olacağı şimdilik kestirilemese de iddialı fonksiyonları büyük dikkat çekiyor.
“Kullanıcıların kişisel bilgileri kullanılmayacak”
Platformda bulunan kişiler ile iletişim kurmak için kişi listenize erişim izni isteyen HalloApp, WhatsApp’ın yeni gizlilik politikası ve Facebook’u piyasadaki tartışmalı itibarına ironik bir şekilde, kullanıcılarının kişisel bilgilerini kullanmayacaklarına dair söz verdi. Sohbetlerin uçtan uca şifreleme yöntemi ile korunacağını vurgulayan platform, bu sayede WhatsApp’tan çok sayıda kullanıcıyı bünyesine kazandıracak gibi görünüyor.
HalloApp’i diğer platformlardan ayıran en dikkat çekici noktalardan biri ise hiçbir şekilde algoritma kullanmıyor olması. Platformda bot, beğeni, takip etme ve fotoğraf filtresi gibi seçenekler yok. Bunun yanı sıra uygulamada reklam yer almıyor. Fakat şirket kurucuları, gelecekte yeni özellikler sunmak için abonelik tabanlı bir model getirmeyi planlıyor.