TikTok’un kısa süre içinde elde ettiği başarı diğer sosyal medya şirketlerinin de ilgisini çekti. Instagram Reels özelliği ile rekabeti kızıştıran Facebook bu alanda ilk adımı atan şirket oldu. Peşinden gelen Google, geçtiğimiz Eylül ayında YouTube Shorts özelliğiyle sahneye çıktı.
İlk olarak Hindistan’da kullanıma açılan YouTube Shorts ardından ABD ve İngiltere’ye genişleti. Şimdiye kadar sınırlı sayıda kullanıcı tarafından erişilebilir durumdaydı. Ancak bugünden itibaren Google kısa biçimli video özelliğini 100’den fazla ülkede aynı anda kullanıma sundu.
YouTube Shorts Türkiye’de!
Kısa biçimli video formatına öncülük eden TikTok’un güncel olarak birçok rakibi bulunsa da kuşkusuz en büyüklerinden biri YouTube Shorts. Zira aylık 2 milyardan fazla aktif kullanıcı sayısı bulunan YouTube bu anlamda platforma dev bir havuzun kapılarını aralıyor. Google, özelliği direkt olarak mobil uygulamaya entegre ederek ciddi bir avantaj elde ediyor.
Bugünden itibaren Türkiye’ye de açılan YouTube Shorts ile kullanıcılar 15 saniyelik kısa videolar üretebiliyorlar. Bu bakımdan TikTok’a kıyasla bir tık dezavantajlı olduğunu söylemek mümkün. Zira TikTok’ta maksimum video süresi 3 dakika. Dolayısıyla daha uzun içerik üretmek ve YouTube’u yeterli bulmayanlar mecburen farklı alternatiflere yönelecekler.
Hem iOS hem de Android desteği olan YouTube Shorts, içerik oluşturucuların birden fazla klibi bir araya getirmelerine, hız kontrollerini ayarlamalarına ve anlık olarak zamanlayıcı ile geri sayım gerçekleştirmelerine izin veriyor. Platformu geliştirmeye devam eden Google otomatik altyazı ve telefonun galerisinden video ekleme desteği getirdi.
YouTube uygulamasının alt kısmındaki artı simgesine tıklayıp “Kısa video oluştur” butonuna basarak YouTube Shorts’u kullanabilirsiniz. Henüz beta sürecinden çıkmayan uygulamanın yakında kararlı haliyle piyasaya sürülmesi bekleniyor.