Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bakanlık faaliyetlerine ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye’de hızlı ve güvenli ulaşımı sağlamak için projeleri tek tek hayata geçirdiklerini belirtti. Ülkenin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan, güvenli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli, akıllı ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi amaçladıklarını kaydeden Karaismailoğlu, Türkiye’nin küresel bir güç olma yolunda emin adımlarla yürüdüğünü söyledi.
‘İLKLERİN VE ENLERİN PROJESİ OLARAK TARİHE NOT DÜŞTÜK’
Son 2 ayda 6 dev projeyi hizmete açtıklarını kaydeden Karaismailoğlu, bu projelerden birinin 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu olduğunu aktardı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün büyük ve güçlü Türkiye’nin inşasında pay sahibi olan projeler arasında yer aldığının altını çizen Karaismailoğlu, “Ülkemizin simge yapılarından birini 18 Mart’ta milletimizle buluşturduk. Enlerin, ilklerin ve rekorların projesi olarak 1915 Çanakkale Köprüsü’nü tarihe not düştük. Otoyolla da mevcut yola kıyasla güzergah 40 kilometre kısaldı. Feribotla saatler süren Çanakkale Boğazı’ndan geçiş süresi artık sadece 6 dakika. Yapım çalışmalarında gösterilen üstün başarıyla projemiz 1,5 yıl önce tamamlandı. Sadece bu proje dahi kamu özel iş birliğiyle yapılan yap işlet devret projelerinin ne kadar faydalı olduğunu küresel çapta gösteren güzel bir örnek” dedi.
Bakan Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ardından Tokat Havalimanı’nı hizmete açtıklarını anımsatarak, “Tokat’a dört başı mamur hiçbir eksiği olmayan modern bir havalimanı inşa ettik. Toplam yatırım maliyeti 1 milyar 200 milyon lira olan yeni havalimanımızla yolcu kapasitesini 2 milyon yolcuya çıkardık. 16 bin 200 metrekare büyüklüğünde, estetik mimarisiyle modern bir terminal binası inşa ettik. Uçak park alanı kapasitesini 5’i yolcu, 2’si de kargo olmak üzere 7’ye yükselttik” ifadelerini kullandı.
Tokat Havalimanı’ndan 1 hafta sonra, 16 ilin geçiş güzergahına hizmet veren Malatya Çevre Yolu’nu açtıklarını kaydeden Karaismailoğlu, transit yolu şehir dışına taşıdıklarını aktardı. Hizmete giren diğer büyük proje Phaselis Tüneli’yle Antalya-Kemer arasının 4 kilometre kısaldığı, güvenli ve konforlu bir yolculuk imkanı sağlandığını kaydeden Karaismailoğlu, Pınarhisar ve Çakıllı Çevre yolları ile Saray-Vize-Pınarhisar ve Kırklareli arasındaki yoğun ağır taşıt trafiğini şehir merkezlerinin dışına alındığını da aktardı.
‘MÜHENDİSLİK KABİLİYETİMİZİN ÖRNEĞİ’
Bakan Karaismailoğlu, Rize-Artvin Havalimanı ile dev hizmet ve eserler zincirine bir yenisini daha eklediklerini kaydederek, “Rize-Artvin Havalimanı’mız, Ordu-Giresun Havalimanı’nın ardından deniz üzerine dolgu yapılarak inşa edilen 2’nci havalimanımız oldu. Bu eserimiz, Türkiye adına ekonomik bir değer olmanın ötesinde mühendislik kabiliyetlerimizin dünya çapında olduğunun somut bir örneği” değerlendirmesinde bulundu.