Facebook, her geçen gün platformunu genişletme yönündeki adımlarına yenisini ekliyor. Şirket şimdi de içerik üreticilerini platforma dahil etmek için kesenin ağzını açıyor.

Popüler sosyal medya platformu Facebook, önümüzdeki bir buçuk yıllık süre içinde içerik üreticilerine 1 milyar dolar ödemeyi planlıyor. Para, Facebook ürünlerini farklı şekilde kullanan içerik üreticilerine verilecek.

Facebook, gruplar için yeni bir özellik getiriyor. Uzman özelliğiyle Facebook, bilgi kirliliklerinin önüne geçmek istiyor.

Facebook, Instagram’a da ödeme sağlayacak

İçerik üreticileri, Facebook’ta videolarında reklam yayınlamak ya da canlı yayınlar sırasında belirli dönüm noktalarına ulaşmak için bonus alabilir. Instagram’da ise IGTV aracılığıyla videolarında reklamları etkinleştirmek ve Reels hizmetinde videolar oluşturmak için ödeme alabilir.

Ödenecek para, şu an için yalnızca davetiyle programa katılan içerik üreticilerine sunuluyor. Para kazanmak için yeni seçenekleri sonra duyuracağını açıklayan Facebook, bu yaz Instagram uygulamasında ve sonbaharda Facebook’ta bonuslar için özel bir yer oluşturacağını belirtti.

facebook-icerik-ureticileri-icin-kesenin-agzini-aciyor

Facebook CEO’su Marz Zuckerberg ise yaptığı açıklamada, girişimin Facebook’u milyonlarca içerik üreticisinin geçimini sağlayacak en iyi platform haline getirmesini amaçladığını ifade etti. CEO ayrıca ödemelerin 2022’nin sonuna kadar ödeneceğinin de altını çizdi.

Şirket tarafından planlanan yeni proje, şirketin bu konuda ne kadar geç kaldığını da ortaya koyuyor. Zira yakın zamanlarda TikTok ve Snapchat gibi uygulamlar, platformlarında içerik üreticileri için doğrudan ödemeler yapmaya başlamıştı. Snapchat, TikTok’a rakip olmayı hedeflediği ve Kasım – Mart aylarında aktif olan Spotlight ile günde 1 milyon dolar ödeme gerçekleştirdi.