İkonikleşmiş otomobil Peugeot 308’in tasarımında 2013 yılından beri pek değişiklik yapılmamıştı.
Fransız üretici artık talepleri dikkate almış olmalı ki aracın 2021 modelinin tasarımıyla ilgili büyük değişiklikleri duyurdu. Yakın zamanda logosunu değiştirerek tasarımsal anlamda yeni bir dönemin sinyallerini veren üreticiden yeni Peugeot 308 tasarımı ilgili görseller geldi.
Peugeot 308 tasarımı 8 yılın ardından değişti
2013 yılından beri araç karşımıza makyajlanmış şekilde çıkıyordu, radikal değişimleri yıllardır göremedik. Aracın 2021 versiyonu için işler değişti, tasarım baştan aşağıya yenilendi. Daha önce aracın tasarımını sızıntılarla görmüştük, bu kez yayınlanan görüntülerin kaynağı bizzat firmanın kendisi.
Yayınlanan tasarım görüntülerindeki Zeytin Yeşili rengi ile birlikte toplamda 7 renk seçeneği bulunuyor. İlk göze çarpan detaylar arasında değişen logo ve genişleyen ızgara yer alıyor.
Geçen yılki modele göre araç 12cm uzamış, 50mm genişlemiş ve 20mm alçalmış. Bu değişiklikleri fark etmek biraz zor olsa da teknik notlar arasında yer aldığını belirtelim.
Firmanın diğer yeni modellerinde olduğu gibi bu modelde de i-Cockpit tasarımına geçilmiş. 10 inç boyutundaki ekran da iyi bir deneyim sunacağa benziyor. Ayrıca 2021 model Peugeot 308 tasarımı ile Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı aynı anda kurulabilecek. Yeni standartlar gereği USB-C portları ve kablosuz şarj es geçilmemiş. Tıpkı akıllı telefonlarda bulunan asistanlar gibi aracın kişisel asistanı “Ok Peugeot” dendiğinde açılacak.
Bizi üzen detaylardan bir tanesi de bagajın kapasitesinin 420 litreden 412 litreye düşmüş olması.
Peugeot 308’in elektrikli versiyonu ile ilgili bilgi bulunmasa da hibrit, benzinli ve dizel versiyonlarının olacağını biliyoruz. Hibrit model ile diğer modeller arasında performans farkı olacağını belirtelim.
Hybrid 225 hp e-EAT8: 1.6 PureTech dört silindirli benzinli motor (180 bg) ile 81 kW elektrik motoru, bileşik güç 225 bg, önden çekiş, 59 km menzil, 26 gCO2 / km.
Hybrid 180 bg e-EAT8: 1.6 PureTech dört silindirli benzinli motor (150 bg) ile 81 kW elektrik motoru, bileşik güç 180 bg, önden çekiş, 60 km menzil, 25 gCO2 / km.
Motorlar ise güçlerini 12,4 kWh kapasitesindeki bataryadan alıyor. Bu bataryanın şarj süresi ise, 7,4 kW Wall Box (32 Amper) ve 7,4 kW kablo ile 1 saat 55 dk, güçlendirilmiş 16 Amper prizlerden 3,7 kW kablo ile 3 saat 50 dk, standart 8 Amper prizlerden 3,7 kW kablo ile 7 saat 5 dk.
Yapılacak lansmanda diğer detayları belli olacak olan aracın 2021’in Eylül ayında satışta olması bekleniyor.